Pogoń za błyskotkami jest zabawą, która trwa przez cały rok szkolny o dowolnych godzinach, wyłączając czas, gdy odbywają się lekcje oraz wydarzenia i ma miejsce w Wielkiej Sali Salem. Szkolny bot - Pan Niuchacz - co jakiś czas gubi swoje skarby. Waszym zadaniem jest złapanie ich zanim zrobi to sam bot. Skarby mogą pojawiać się w różnej postaci. W zależności od tego, która błyskotka została złapana, uczestnik zdobywa tyle punktów, ile zostało przypisanych do skarbu. Błyskotki mogą pojawiać się w różnej liczbie, wtedy też więcej osób może zdobyć punkty.
Pod uwagę brana jest kolejność (punkty zyskuje osoba, która najszybciej napisze wymaganą komendę) oraz poprawność (należy poprawnie napisać nazwę łapanej błyskotki).
Przykład:
Pan_Niuchacz: [Ruszył w pościg za szafirem, którego przed chwilą zauważył pod nogami jednego z uczniów.]
Uczestnik: [Łapie szafir.]
PUNKTY ZA BŁYSKOTKI
Węgiel
|
Perła
|
Szafir
rubin
szmaragd
|
wypolerowany Diament
sztabka złota
|
0 punktów |
Podsumowanie
Poprawna komenda [Łapie *tu nazwa błyskotki*]
Poprawne nazwy: węgiel, perła, szafir, rubin, szmaragd, wypolerowany diament, sztabka złota
Uwagi: Zarówno komenda, jak i nazwy błyskotek mają stałą i niezmienną formę. Nie można używać skrótów czy krótszych nazw, punktowane są wyłącznie pełne i poprawne nazwy podane powyżej. Nie jest dozwolone również poprawianie źle napisanej komendy (zarówno literówek, dodatkowych znaczków, braku polskich znaków, czy źle zapisanej nazwy błyskotki).
|