Poniżej zaprezentowany jest przebieg całej zabawy, od rzucenia przez profesora Gargulkiem w ucznia oraz zadania pytania.
RZUT GARGULKIEM
Nauczyciel rzuca w danego ucznia gragulkiem na jego privie, cała komenda wygląda w ten sposób:
[Rzuca gargulkiem.]
3
2
1
0
Uczeń w tym czasie musi się obronić pisząc [UNIK] (lub pochodne tego wyrażenia) zanim profesor skończy odliczać.
Nie ma możliwości na ‘spróbowanie jeszcze raz’, nie ma też usprawiedliwień, że ktoś nie siedział akurat przy komputerze (jeśli nie był na awayu). W przypadku gdy nauczyciel źle odliczy, również nie ma szans na poprawienie. Stracił swoją okazję, a gargulek przeleciała obok ucznia nie trafiając go.
Jeśli uczeń obroni się w czasie ataku lub nauczyciel źle odliczy uczeń ma możliwość w dowolnym momencie (w tym samym dniu, w którym obronił się przed atakiem) odrzucić gargulka w stronę atakującego. Nie może tego zrobić, gdy nauczyciel jest away. Jeśli uczeń trafi w nauczyciela (odliczy, a ten się nie obroni) to nagrody przypisywane automatycznie są mnożone razy dwa, a nauczyciel ma obowiązek zaznaczyć ten fakt w odpowiednim arkuszu. Jeśli jednak uczeń nie trafi (nauczyciel się obroni lub uczeń źle odliczy) to stan nagród automatycznie przypisywanych nie zmienia się.
PYTANIA
Nauczyciel w czasie zabawy ma prawo zadać 5 pytań z trzech narzuconych kategorii:
- 2 dotyczące luźno pojętego przedmiotu, którego naucza w Salem
- 2 dotyczące serii o Harrym Potterze (w tym zarówno książek, jak i filmów), serii filmów "Fantastyczne Zwierzęta", twórczości publikowanej w serwisie Pottermore autorstwa J.K. Rowling)
- 1 dotyczące Szkoły Magii i Czarodziejstwa Salem
Uczeń ma na odpowiedź na pytanie 30 sekund. Jeśli udzieli poprawnej odpowiedzi w tym czasie otrzymuje możliwość wyboru nagrody. Pytania wymagają krótkich odpowiedzi, nie ma możliwości ‘spróbówania jeszcze raz’. Nie można zadawać pytań jeśli uczeń jest aktualnie away. Uczeń w przypadku udzielenia złej odpowiedzi na pytanie ma prawo poznać prawidłową. Przed zadaniem pytania nauczyciel powinien zasygnalizować uczniowi, że będzie chciał zadać pytanie np. UWAGA PYTANIE itp.
|