Ronald Weasley na prośbę dyrekcji Szkoły Magii i Czarodziejstwa Salem stworzył specjalną kolekcję kart postaci z Harry'ego Pottera oraz Fantastycznych Stworzeń. Wykorzystując karty przygotował dla was kilka wyzwań, w których musicie wykazać się zarówno szybkością jak i sprytem. Sama znajomość postaci wam nie wystarczy. Miłej zabawy!
Zabawa polega na odgadnięciu kto kryje się pod turbanem profesora Quirrella. Nie jest to Lord Voldemort, a postać z kolekcji kart Rona Wesleya!
Na początku zabawy uczestnicy otrzymują zestaw 10 kart, następnie wybierane jest 5 osób, które będą mogły zadać po jednym pytaniu.
Wybór 5 osób
Zainteresowani zadawaniem pytań losują liczbę od 1 do 20, pięć osób z najwyższym wynikiem zadaje pytanie. W przypadku remisu następuje dogrywka. Kolejność zadawania pytań jest od osoby, która wylosowała największą liczbę do osoby, która wylosowała najmniejszą.
Organizator po kolei wywołuje osoby, które zostały wybrane do zadawania pytań.
Zadawanie pytań
Pytania, które zadają uczestnicy powinny być tak skonstruowane aby odpowiedź na nie była Tak lub Nie, dodatkowo należy pamiętać:
- Pytania mogą dotyczyć zarówno wyglądu awatara danej osoby, jak i zasług czy osiągnięć.
- Pytania nie mogą dotyczyć: funkcji jaką pełniła (czy uczeń, czy nauczyciel); domu, do jakiego należała dana osoba; przedmiotu, jakiego dana osoba uczyła.
Po skończeniu zadawania pytań przez pięciu uczestników, organizator w jednej wypowiedzi odpowiada na zadane pytania, odpowiedzi te mogą być twierdzące (Tak) lub przeczące (Nie). W momencie kiedy organizator odpowie na pytania, każda osoba obecna na sali może próbować zgadnąć kto kryje się pod turbanem.
Punktacja
- Punkty zdobywa każdy, kto odgadnie prawidłową odpowiedź.
- Dodatkowe punkty wędrują do osób, które zadawały pytanie.
- Bonus punktowy zdobywają osoby, które najszybciej udzieliły prawidłowej odpowiedzi (bonus za szybkość nie musi trafić do jednej osoby, uzależnione jest to od ilości osób biorących udział w zabawie).
Mandragora to zabawa, która polega na tym aby odgadnąć osobę kolekcji kart Rona Wesleya opisywaną przez organizatora, chodzi tu też o to, aby wytypować prawidłową odpowiedź przed zakończeniem wszystkich rund, czyli przed całkowitym wyciągnięciem mandragory! W innym wypadku zacznie ona krzyczeć, a wy nie zdobędziecie żadnych punktów. Im szybciej odgadniecie tym lepiej dla was, i waszych uszu!
Przebieg
- Na jeden przykład rozgrywanych jest 5 rund. Każda runda stanowi krótki opis osoby, którą należy odgadnąć. Pierwsza runda zaczyna się od bardzo ogólnego opisu, każda kolejna daje więcej szczegółów na temat osoby.
- Po każdej rundzie uczestnik może dać maksymalnie jeden typ, czyli w ciągu rozgrywania jednego przykładu (5 rund) może wytypować 5 osób.
- Prawidłowa odpowiedź podawana jest po zakończeniu ostatniej rundy, dlatego jeśli ktoś wytypował zaraz na początku prawidłową odpowiedź to przekona się o tym dopiero po zakończeniu całego rozgrywanego przykładu. W takim też przypadku, jeśli uczestnik wie jaka jest prawidłowa odpowiedź to nie musi po każdej rundzie podawać ciągle tego samego typu, jeśli podał zaraz na początku prawidłową odpowiedź, a w kolejnych rundach już zaczął podawać inną, to i tak będzie brana pod uwagę ta prawidłowa odpowiedź.
- W ciągu danej rundy pod uwagę będzie brana tylko pierwsza odpowiedź, jeśli jakiś uczestnik wytypuje osobę, a po chwili uzna że jednak podaje inny typ, wtedy i tak nie będzie ta druga odpowiedź uznana. Proszę więc mieć to na uwadze.
Im szybciej odgadnięta zostanie osoba tym więcej punktów zdobywa uczestnik.
Zabawa polega na ułożeniu jak największej liczby imion lub nazwisk pojawiających się w kolekcji kart Rona Wesleya z liter wchodzących w skład wyrażenia lub wyrazów podanych przez organizatora zabawy. Wasze odpowiedzi wysyłacie w wiadomości prywatnej do bota, wprowadzonego przez organizatora do pomieszczenia. Nazwa bota zostaje podana na początku zabawy. Na przesłanie odpowiedzi macie 3 minuty od momentu pojawienia się wyrażenia.
Zasady
- Układacie imiona lub nazwiska osób z kart sław, nie musicie szukać zarówno imienia i nazwiska danej osoby, możecie wypisać tylko imię lub tylko jej nazwisko.
- Wykorzystujecie dokładnie te litery, które są w wyrażeniu. Jeśli prześlecie nazwisko, w której brakuje danej litery to dany przykład nie będzie uznany. Podobnie jest z ilością tych samych liter, jeśli w wyrażeniu występuje trzy razy litera "a", to możecie wykorzystać maksymalnie trzy litery "a" w danym imieniu lub nazwisko, nie więcej!
- Układacie dokładne imię lub dokładne nazwisko, jeśli wiecie że dane imię można skrócić i taką wersję odpowiedzi prześlecie, nie będzie ona uznana.
Za każdą odpowiedź spełniającą wymagania uczestnik zdobywa punkty, jeśli wśród tych odpowiedzi jest unikalna odpowiedź, której nie udzielił nikt inny, uczestnik zdobywa punkty bonusowe.
Podczas Wyzwań Rona Wesleya będą również organizowane inne zabawy, takie jak anagramy, luki w imionach i nazwiskach czy kalambury. To oczywiście tylko przykłady i tych zabaw może być oczywiście więcej, każda jednak będzie związana z kartami.
|